zaterdag 13 februari 2010

Zürich in beeld deel I

mijn pad (vandaag) door Zürich

door mijn ogen

Zaterdag in Zürich. Ik steek m'n zelfgemaakte stadskaart in m'n zak en vertrek. Dan mag een broodje shoarma 7 pleuro kosten, fietsen lenen ze gratis uit naast het station. Ik voel me als een vis in het water, een soort van thuiskomen. M'n rugzak met camera achterop in het mandje, automatische verlichting aan bij schemering en gaan. Hoewel de hele stad klaagt over het bitterkoude weer heb ik nergens last van. De harde koek van sneeuw op de trottoirs geeft de stad glans, de handschoenen even uit om dit met camera vast te leggen en weer verder. Langs musea, winkels, cafés, bars, restaurants crossend door de straten van Zürich. Hier het fotoverslag van stadstour per fiets.

Helvetiaplatz; rommelmarkt (in Oost Europese sferen) elke zaterdag

Haus Konstruktiv - platform voor architectuur

Uitkijk vanaf de uitkijktoren in de Freitag Flagship store

Schiffbau - oude scheepswerf met een nieuw cultureel programma

Ingang Les Halles - Inkoopshal voor biologisch eten, bar, cafë en restaurant

Flyers 'Trio from Hell' (band die elke zondag in bar Helsinki speelt)

Rotonde in woonwijk

Cultbioscoop Xenix op de Helvetiaplatz

Uitkijk vanaf de uitkijktoren in de Freitag Flagship store

Freitag Flagship store (interieur)

Freitag Flagship store gebouwd uit 17 oude zeecontainers

Freitag Flagship store (interieur)

Hotel Greulich

Binnenstad - rivier richting Zürich see

Community centre - (door EM2N)
Park voor het community centre

Kunsthal: Musea en galeries

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi man

groeten Alie, Froukje en mama

andrew zei

'Wo sind dann die Minnaretten?!!'